TotAlzir@: L’Auditori de la Casa de la Cultura estrena nous seients

viernes, 15 de abril de 2016

L’Auditori de la Casa de la Cultura estrena nous seients


Més de dos-centes persones estrenaren la setmana passada els nous seients de l’Auditori de la Casa de la Cultura. Estos dies l'Auditori ha acollit una assemblea de CCOO, el centre educatiu Acadèmia Xúquer, els espectadors i espectadores que assistiren el divendres a la projecció de cinema, els assistents al concert que va tindre lloc el passat dissabte i a les conferències programades per l’Associació de Moros i Cristians de la nostra ciutat. Tots estos usuaris i usuàries són els que han fet ús d’uns seients que han substituït els que, durant 21 anys, han estat donant servici a una gran part dels alzirenys i alzirenyes.


Efectivament, en el mes de maig de 1995 es completava l’adequació de la Casa de la Cultura amb l’obertura al públic de l’Auditori. Com aigua de maig (mai millor dit) va rebre la població alzirenya este espai que, en molt poc de temps, es va convertir en un equipament clau tant per a la programació cultural com per al desenvolupament de tot tipus d’actes i activitats generats pel mateix Ajuntament i per la gran majoria de les associacions culturals, festives, religioses, esportives i altres col·lectius locals, així com els centres d’ensenyament, partits polítics i sindicats, empreses i tot tipus d’entitats imaginables.

Així, ha estat escenari de la programació cultural juntament amb el Gran Teatre. Cinema, teatre familiar, concerts de cambra i de jazz, conferències i presentacions de llibres, campanyes d’animació a la lectura, sense oblidar el desenvolupament anual dels continguts dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira o les jornades docents del Festival Internacional Spanish Brass.

També ha acollit les activitats desenvolupades per altres departaments de l’Ajuntament, com ara les Jornades Innovació Educativa, la Setmana de l’Economia, cursos, xerrades i conferències, i ha donat suport a la demanda ciutadana acollint les seues propostes.

A més dels centres educatius, partits i sindicats, més de cinquanta associacions diferents utilitzen anualment esta instal·lació; d’entre elles el Grup de Danses d’Alzira, l’associació d’Ames de Casa, grups de  teatre i de dansa, la Junta Local Fallera, falles, la Junta de Confraries i Germandats, confraries, l'Associació de Moros i Cristians, el Consell de la Joventut, associacions de veïns, l'Associació Cultural de Castilla la Mancha, associacions relacionades amb la salut, els Juniors, protectores d'animals, l'Associació Valenciana d’Agricultors, Amnistia Internacional, AVAMET, etc.

També disfruten d’este espai altres entitats i empreses, tal com la Societat Musical d'Alzira, la Unió Esportiva Alzira, CEAM, CEFIRE, el Club de Convivència Terapèutica, la Junta Local de Reg, col·legis professionals (advocats, farmacèutics…), Avidesa, l'Hospital de la Ribera, centres de salut, comerços, entitats bancàries, comunitats de regants, etc.

Tal com es desprèn d’estes dades, l’Auditori de la Casa de la Cultura,  suporta una activitat intensa i diversa. Prop de noranta grups d’usuaris diferents utilitzen esta instal·lació anualment, cosa que genera al voltant de tres-cents cinquanta usos diferenciats distribuïts en més de dos-cents dies a l’any (es realitzen en moltes ocasions dos i tres actes en el mateix dia) i supera les mil hores de funcionament.

Després de 21 anys d’este massiu i intens ús, els antics seients havien patit el conseqüent desgast i presentaven un aspecte de deteriorament inadequat per a un equipament obert al públic i amb el volum d’activitat del nostre Auditori. Per este motiu, l’equip de govern va incloure la seua substitució entre els projectes objecte de les ajudes econòmiques destinades a la realització d’inversions financerament sostenibles de la Diputació de València.

Les dades avalen la gran rendibilitat social de l’Auditori de la Casa de la Cultura i el convertixen en un focus de difusió cultural i de participació social que, sense dubte, mereixia recuperar una imatge més digna.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.