TotAlzir@: Balanç primer any Govern Obert

viernes, 5 de agosto de 2016

Balanç primer any Govern Obert


  • Govern Obert tanca en seu primer any en funcionament amb un 85% de les queixes resolte.
La majoria d’incidències estan relacionades amb les àrees d’Urbanisme, Medi Ambient i Serveis Municipals Natxo Escandell, regidor de transparència i participació ciutadana de l’Ajuntament de Carcaixent, ha fet públiques les dades de les queixes i suggeriments que s’han enviat al sistema d’atenció virtual “Govern Obert” des que va entrar en funcionament fa un any. En total, s’han rebut 257 incidències que han arribat en la seua majoria per l’adreça de correu electrònic habilitada a este efecte i a través del formulari de la web municipal. Entre totes elles, destaquen tres àmbits a les que fan referència, Urbanisme, Medi Ambient i Serveis Municipals, i la major part de suggeriments i avisos estan relacionats amb qüestions de neteja i manteniment de la via pública. 

De totes les incidències rebudes, s’han resolt casi un 85% de les mateixes quedant pendents, en la seua majoria, queixes relacionades amb actuacions que necessiten un estudi tècnic en profunditat o la intervenció d’altres administracions. A més, és significatiu el nombre de suggeriments que han arribat a Govern Obert suposant un 13’5% del total, molts dels quals fan referència a propostes de millora de la vida diària de la ciutat. Tots els correus han sigut contestats de forma personalitzada i s’ha fet el seguiment corresponent.

Segons ha explicat el regidor de transparència i participació ciutadana, el balanç que realitza l’Equip de Govern d’este primer any és “altament satisfactori” ja que s’ha aconseguit l’objectiu de tenir una relació més fluïda amb els veïns i veïnes. Natxo Escandell ha reconegut que, tot i que encara queda molt de camí a recórrer, amb este sistema s’ha aconseguit llevar la rigidesa i l’hermetisme que caracteritza a les institucions, “hem fet veure a la població que estem a la seua disposició per escoltar les propostes i queixes que puguen tindre i tractar de donar-los solució el més prompte possible”, ha explicat.

A banda, com ha volgut matissar el regidor responsable de l’àrea, en estes dades no estan incloses les incidències que arriben mitjançant l’aplicació de l’Ajuntament de Carcaixent - que va entrar en funcionament el passat mes de febrer - ja que el sistema de resolució de les incidències segueix un procediment distint. No obstant això, el regidor de participació ciutadana també s’ha mostrat molt satisfet amb l’acollida que està tenint esta manera de relacionar-se amb els veïns. “Hem vist que l’ús de l’aplicació ha anat en detriment del sistema de correu electrònic donat que el nombre de mails rebuts ha disminuït significativament des que va entrar en funcionament. El nostre objectiu és potenciar esta ferramenta perquè possibilita una millor localització de la incidència i es trasllada directament al departament corresponent, amb el que el temps de resolució es redueix de manera significativa”.

Natxo Escandell ha volgut aprofitar l’ocasió per convidar a la gent a que participe i que faça arribar les seues queixes i suggeriments per la via que desitge, “entre totes i tots hem de construir el Carcaixent on volem viure i per això és fonamental estar receptius a tot allò que ens proposen”. En esta línia, ha avançat que està previst iniciar un sistema d’enquesta virtual per plantejar qüestions a les veïnes i veïns referents a aspectes que afecten a la seua quotidianitat”:

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.